Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy

Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy

26.02.2025

Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy 

§1 

  1. Nazwa i adres instytucji: Filharmonia Pomorska im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, ul. Andrzeja Szwalbego 6, 85-080 Bydgoszcz.
  2. Forma zatrudnienia i wymiar czasu: pełen etat, powołanie na czas określony 5 sezonów artystycznych.
  3. Zakres głównych zadań dyrektora:
    1. odpowiadanie za całość spraw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem Filharmonii, realizację jej zadań statutowych i reprezentowanie na zewnątrz;
    2. prowadzenie optymalnej i racjonalnej polityki zarządzania zasobami ludzkimi oraz podejmowanie decyzji z zakresu prawa pracy;
    3. racjonalne gospodarowanie mieniem Filharmonii i zapewnienie należytej jego ochrony;
    4. sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową Filharmonii, w tym przestrzeganie dyscypliny finansowej;
    5. podejmowanie starań w celu pozyskiwania środków finansowych na działalność statutową z innych źródeł niż dotacja podmiotowa i dotacje celowe pochodzące od organizatora;
    6. sporządzanie, zatwierdzanie planów działalności Filharmonii oraz sprawozdań z ich realizacji.

 

§2

  1. Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, zwanej dalej „Filharmonią” może przystąpić osoba, która spełnia następujące warunki:
    1. posiada wykształcenie wyższe, z uzyskanym dyplomem magistra o profilu artystycznym;
    2. posiada minimum ośmioletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w instytucji artystycznej;    
    3. posiada minimum pięcioletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem liczącym co najmniej 100 osób;
    4. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
    5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    6. nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia
      2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
    7. nie posiada przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
    8. terminowo złożyła komplet dokumentów wymienionych w § 3 ust. 1.
  2. Wymagania dodatkowe stawiane kandydatom: 
    1. ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania instytucją kultury;
    2. znajomość problematyki związanej z funkcjonowaniem filharmonii;
    3. umiejętności organizacyjno-menadżerskie;
    4. doświadczenie i znajomość specyfiki pracy z zespołami artystycznymi;
    5. doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych zarówno o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowym;
    6. znajomość przepisów prawa dotyczących funkcjonowania instytucji kultury,
      w szczególności artystycznych, w tym zasad gospodarki finansowej;
    7. doświadczenie w pozyskiwaniu środków pozabudżetowych na działalność kulturalną;
    8. doświadczenie z zakresu realizacji zadań inwestycyjnych w obszarze infrastruktury kultury.

§3

  1. Oferta składana do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Filharmonii musi mieć formę pisemną i zawierać następujące dokumenty:
    1. zgłoszenie do konkursu wraz z motywacją kandydowania na stanowisko dyrektora Filharmonii;
    2. życiorys (CV) z informacjami o wykształceniu i dotychczasowym przebiegu pracy zawodowej, ze wskazaniem adresu poczty elektronicznej, na który będą przekazywane informacje o postępowaniu konkursowym oraz numeru telefonu (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia);
    3. opracowaną w języku polskim koncepcję programowo-organizacyjną funkcjonowania Filharmonii, obejmującą maksymalnie 10 stron formatu A4, rodzaj czcionki: Times New Roman, rozmiar 12, odstępy między wierszami 1,5 wiersza
      zarówno w formie pisemnej, jak i w wersji elektronicznej w formacie DOC lub PDF (płyta CD/DVD lub pendrive), zawierającą między innymi ramowy program działalności i wizję rozwoju instytucji na okres pięciu sezonów artystycznych
      począwszy od sezonu 2025/2026;
    4. dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje (kserokopie lub odpisy dyplomów, świadectw, certyfikatów itp.);
    5. dokumenty potwierdzające minimum ośmioletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w instytucji artystycznej np. zaświadczenia o zatrudnieniu, kserokopie lub odpisy świadectw pracy, kopie umów cywilnoprawnych wraz informacją, w której instytucji kierowano zespołem liczącym co najmniej 100 osób;
    6. czytelnie podpisane przez kandydata oświadczenia:
      • o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
      • że nie był skazany za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie oraz że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub postępowanie karno-skarbowe,
      • że nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
      • o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku kierowniczym,
      • o zapoznaniu się z informacją w związku z przetwarzaniem danych osobowych (załącznik nr 2 do ogłoszenia),
      • o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 3 do ogłoszenia).
  2. Zgłoszenie do konkursu, życiorys, koncepcja programowo-organizacyjna i wszystkie oświadczenia powinny być czytelnie podpisane przez kandydata, a kserokopie powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
  3. Dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim, a dokumenty w języku obcym powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
  4. Do oferty kandydat może załączyć kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane dodatkowe umiejętności i kwalifikacje oraz referencje i opinie.
  5. Oferta powinna zawierać spis ponumerowanych dokumentów składanych przez kandydata.

 

§4

  1. Ofertę w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy NIE OTWIERAĆ” należy składać osobiście lub przesyłać na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń w terminie do 15 kwietnia 2025 r., godz. 15:00.
  2. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Oferty doręczone po ww. terminie składania dokumentów nie będą rozpatrywane.
  3. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procedurze konkursowej zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odbierane osobiście przez zainteresowanych po upływie 3 miesięcy po rozstrzygnięciu konkursu. Dokumenty nieodebrane w ciągu 14 dni po upływie 3 miesięcy od rozstrzygnięcia konkursu zostaną komisyjnie zniszczone.

§5 
Informacji o warunkach organizacyjno-finansowych funkcjonowania Filharmonii udziela Martyna Majrowska, pracownik Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, tel. 883 359 313, e-mail: m.majrowska@kujawsko-pomorskie.pl. Udostępnione zostaną następujące dokumenty: statut i regulamin organizacyjny Filharmonii, sprawozdania z wykonania planu finansowego
i sprawozdania merytoryczne za rok 2023 i 2024 oraz plan finansowy i plan pracy na rok 2025.

§6 

  1. Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie uchwały Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy.
  2. Konkurs zostanie przeprowadzony przez komisję konkursową powołaną przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego w dwóch etapach: I etap, bez udziału kandydatów – ustalenie spełnienia przez uczestników wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o konkursie i II etap – rozmowy z uczestnikami konkursu, którzy spełnią wymagania formalne, nie wcześniej niż 7 dni po etapie I.
  3. O zakwalifikowaniu do konkursu i terminie przeprowadzenia rozmowy z komisją uczestnicy konkursu zostaną powiadomieni indywidualnie drogą mailową.
  4. Zakończenie postępowania konkursowego nastąpi w ciągu 70 dni po upływie terminu składania ofert.
  5. Ostateczną decyzję w sprawie powołania na stanowisko dyrektora Filharmonii podejmie Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego w formie uchwały.
  6. Protokół końcowy z prac komisji konkursowej zostanie udostępniony na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu.
  7. Korespondencja z uczestnikami konkursu odbywać się będzie wyłącznie drogą elektroniczną na adres wskazany przez kandydata w życiorysie.
  8. Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora zostanie z nim zawarta odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Filharmonii oraz program jej działania – zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r.
    o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Odmowa zawarcia ww. umowy przez kandydata na stanowisko dyrektora powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.

Dokumenty:
Ogloszenie_konkursowe_Filharmonia Pomorska (PDF, 253 KB)
zalacznik_do_ogloszenia_o_konkursie_Filharmonia_Pomorska (DOCX, 26 KB)