Wystawa Grzegorz Bednarski. „Dzień dobry, panie Gauguin”
Podany czas trwania wystawy nie uwzględnia dni wolnych oraz rzeczywistych godzin otwarcia. Przed wizytą w danym obiekcie prosimy o kontakt z organizatorem celem potwierdzenia dostępności ekspozycji.
Malarstwo Grzegorza Bednarskiego na przestrzeni kilku ostatnich dekad było prezentowane po wielekroć przez polskie galerie i muzea. Obecna wystawa jest jednak pierwszą tak retrospektywną odsłoną jego twórczości, prezentującą obrazy malarza od końca lat 70-tych XX wieku po obecne czasy. Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie zaprezentowała ten artystyczny dorobek Bednarskiego jako pierwsza, w 2020 roku. Następnie wystawa pokazywana była w szeregu innych instytucji. Prezentacja w Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy jest najnowszym etapem tego ważnego tournée artysty.
Twórczość Grzegorza Bednarskiego wpisuje się w figuratywny nurt polskiej sztuki. Postaci ludzkiej artysta poświęcił w swym malarstwie najwięcej uwagi, a jego martwe natury i pejzaże też w człowieku są osadzone.
Grzegorz Bednarski z rozmachem korzysta z realistycznych środków wyrazu, intelektualny przekaz jego obrazów naznaczony jest zawsze silnymi emocjami, literackość, od której nie stroni, uduchowiona, malarstwo, mimo że osadzone w historii, wymyka się jednak dosłowności, bywa zaczepne, niepokojące, niekiedy ekstremalne.
Artysta nie boi się tradycji, żywi autentyczny podziw dla wielu malarzy, tak współczesnych, jak i dawnych mistrzów, o czym najlepiej świadczy tytuł prezentowanej wystawy: „Dzień dobry, panie Gauguin”.
Kawał dobrego malarstwa!
autor: Krzysztof Musiał
Źródło: Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy
Twórczość Grzegorza Bednarskiego wpisuje się w figuratywny nurt polskiej sztuki. Postaci ludzkiej artysta poświęcił w swym malarstwie najwięcej uwagi, a jego martwe natury i pejzaże też w człowieku są osadzone.
Grzegorz Bednarski z rozmachem korzysta z realistycznych środków wyrazu, intelektualny przekaz jego obrazów naznaczony jest zawsze silnymi emocjami, literackość, od której nie stroni, uduchowiona, malarstwo, mimo że osadzone w historii, wymyka się jednak dosłowności, bywa zaczepne, niepokojące, niekiedy ekstremalne.
Artysta nie boi się tradycji, żywi autentyczny podziw dla wielu malarzy, tak współczesnych, jak i dawnych mistrzów, o czym najlepiej świadczy tytuł prezentowanej wystawy: „Dzień dobry, panie Gauguin”.
Kawał dobrego malarstwa!
autor: Krzysztof Musiał
Źródło: Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy