Wernisaż wystawy: Perpetuum pictura. Krzysztof Gliszczyński"
Perpetuum pictura" to wystawa prezentująca prace profesora Krzysztofa Gliszczyńskiego, wykładowcy Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
Przygotowywana wystawa stanowi próbę całościowego ukazania twórczości artysty. Odnajdziemy w niej malarstwo, rysunek, obiekty czy prace wideo, które wzajemnie na siebie oddziałują. Jak sam pisze Kreowane przeze mnie wystawy są wielowątkową narracją odnoszącą się do kluczowych, dla mojej sztuki, pojęć. To jego przestrzeń, w której każda cząstka szuka swojego miejsca. Jego prace wypełniają myśli , warstwy znaczeń, koncepcje, idee. Krzysztof Gliszczyński, oddany sztuce lekkością myśli wypełnia swoje prace by unosić idee mimo ciążącej materii. Choć czasem, jak twierdzi: Obraz, dzieło wymaga dopowiedzenia, słowa, które potrafiłoby przybliżyć jego istotę. Artysta W latach 90. zbiera resztki farby – pozostałości j pracy i umieszcza je w drewnianych szalunkach, w szklanych pojemnikach. W ten sposób tworzy warstwy malarskich dociekań, zamknięte w datowanych i numerowanych prostopadłościanach. Tworzy cykl obrazów synergicznych Autoportret a’retour, gdzie ponowne użyte drobiny, resztki farby, utrzymują stan pamięci poprzednich prac. Awangardowość koncepcji Krzysztofa Gliszczyńskiego polega na przeniesieniu w obszarze malarstwa materii, w zasadzie zdegradowanej i nie należącej do sztuki. Materia ta, ponownie wkracza na jego pole, odzyskując swoje nowe znaczenie. Materię, którą stworzył nazwał „Perpetuum pictura” – samonapędzającym się malarstwem. Artysta pisze: Wytworzyłem materię, która wprowadzała mnie w świat przed-symboliczny, świat sprzed jakiejkolwiek formy, nienazwany.
Wystawa czynna do 30 października 2022 r.
Źródło: Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy
Przygotowywana wystawa stanowi próbę całościowego ukazania twórczości artysty. Odnajdziemy w niej malarstwo, rysunek, obiekty czy prace wideo, które wzajemnie na siebie oddziałują. Jak sam pisze Kreowane przeze mnie wystawy są wielowątkową narracją odnoszącą się do kluczowych, dla mojej sztuki, pojęć. To jego przestrzeń, w której każda cząstka szuka swojego miejsca. Jego prace wypełniają myśli , warstwy znaczeń, koncepcje, idee. Krzysztof Gliszczyński, oddany sztuce lekkością myśli wypełnia swoje prace by unosić idee mimo ciążącej materii. Choć czasem, jak twierdzi: Obraz, dzieło wymaga dopowiedzenia, słowa, które potrafiłoby przybliżyć jego istotę. Artysta W latach 90. zbiera resztki farby – pozostałości j pracy i umieszcza je w drewnianych szalunkach, w szklanych pojemnikach. W ten sposób tworzy warstwy malarskich dociekań, zamknięte w datowanych i numerowanych prostopadłościanach. Tworzy cykl obrazów synergicznych Autoportret a’retour, gdzie ponowne użyte drobiny, resztki farby, utrzymują stan pamięci poprzednich prac. Awangardowość koncepcji Krzysztofa Gliszczyńskiego polega na przeniesieniu w obszarze malarstwa materii, w zasadzie zdegradowanej i nie należącej do sztuki. Materia ta, ponownie wkracza na jego pole, odzyskując swoje nowe znaczenie. Materię, którą stworzył nazwał „Perpetuum pictura” – samonapędzającym się malarstwem. Artysta pisze: Wytworzyłem materię, która wprowadzała mnie w świat przed-symboliczny, świat sprzed jakiejkolwiek formy, nienazwany.
Wystawa czynna do 30 października 2022 r.
Źródło: Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy