Skarbiec pieśni polskich
Zapraszamy 17 czerwca o godz. 17.00 do Ośrodka Chopinowskiego w Szafarnia na koncert zatytułowany „ Skarbiec Pieśni Polskich”. Na szafarskiej estradzie wystąpią: Aneta Nurcek – mezzosopran i Michał Kuzimski – fortepian. W wykonaniu artystów wysłuchamy pieśni polskie takich kompozytorów jak: Mieczysław Karłowicz, Fryderyk Chopin, Stanisław Moniuszko, Stanisław Niewiadomski, Franciszek Maklakiewicz, Karol Mroszczyk, Dominik Lasota, Andrzej Cwojdziński, Edward Pałłasz. Będzie to wspaniała okazja do zapoznania się z polską literaturą wokalną znanych kompozytorów i tych nieco zapomnianych a może nawet pomijanych. Śpiew jako forma od zawsze towarzyszył człowiekowi i jest formą muzyki, którą chętnie słuchamy i wykonujemy dlatego zapraszamy w sobotni wieczór na spotkanie z muzyką wokalną i spędzenia w jej towarzystwie miłych chwil.
Aneta Nurcek – absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Kształciła się w klasie śpiewu prof. Małgorzaty Greli. Ukończyła naukę w ZSM w Rzeszowie w klasie śpiewu dr Stanisławy Mikołajczyk-Madej. Będąc uczennicą ZSM zdobyła: Nagrodę dla najlepszego głosu Podkarpacia w V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. B. Kostrzewskiej w Rzeszowie w 2013 roku oraz Wyróżnienie w XIII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. F. Platówny we Wrocławiu w 2014 roku. Jest laureatką konkursu Ars et Gloria 2019 w Katowicach i zdobywczynią dwóch nagród specjalnych: Dyrektor Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki Ewy Kafel oraz Dyrektor Filharmonii Podkarpackiej prof. Marty Wierzbieniec. W 2021 roku wcieliła się w rolę Cherubina w Weselu Figara W. A. Mozarta w przedstawieniu wyreżyserowanym przez Jitkę Stokalską występując w Sali Kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy. W 2022 roku w partii Cherubina debiutowała na dużej scenie Opery Nova. W tym samym roku wykonała tam partię Chłopca-Geniusza w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta. W listopadzie 2021 roku w Filharmonii Gorzowskiej zagrała główną rolę w operze współczesnej dla młodzieży Salija autorstwa Krzysztofa Dobosiewicza. Wykonywała m.in. partię altową: Stabat Mater G. B. Pergolesiego, a także Mszy C dur KV 66 oraz Mszy Koronacyjnej W. A. Mozarta. Pracowała pod okiem reżyserów: Jitki Stokalskiej, Rafała Matusza, Beaty Redo-Dobber, Marka Zajączkowskiego, Małgorzaty Chojnowskiej-Wiśniewskiej, aktorów: Dariusza Kowalskiego, Kamila Dobrowolskiego, Jerzego Czosnyki, a także współpracowała z dyrygentami: Maciejem Figasem, Piotrem Wajrakiem, Sławomirem Chrzanowskim, Krzysztofem Dobosiewiczem, Bartoszem Olejnikiem, Hubertem Kowalskim oraz Agnieszką Franków-Żelazny i Paulem McCreeshem. Koncertowała w Filharmonii Pomorskiej im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, w Filharmonii Podkarpackiej im. A. Malawskiego w Rzeszowie, w Filharmonii Gorzowskiej, w Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara w Słupsku współpracując z tamtejszymi Orkiestrami Symfonicznymi oraz w Filharmonii w Koszycach na Słowacji. Koncertowała także z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej, Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostientis, Polską Orkiestrą Lekarzy, Orkiestrą Kameralną ICON, Orkiestrą Symfoniczną Nicolaus z Kraczkowej. Występowała w: Sali Kameralnej Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, Zamku Królewskim w Warszawie, Zamku w Łańcucie, Bazylice Mariackiej, Teatrze Maska w Rzeszowie, Pałacu Kultury Zagłębia. Brała udział w kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez Mariusza Kwietnia, Jakuba Józefa Orlińskiego, Barbarę Kubiak, Agnieszkę Rehlis, Katarzynę Oleś-Blachę, Bernadettę Grabias. Uczestniczyła w warsztatach muzyki barokowej prowadzonych przez włoskiego muzyka Federico Bardazziego oraz warsztatach kameralistyki prowadzonych przez Jarosława Kaliskiego.
Michał Kuzimski – ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Tatiany Shebanovej i prof. Jarosława Drzewieckiego, następnie studia podyplomowe w zakresie kameralistyki fortepianowej w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Jest laureatem Konkursu na Stypendia Artystyczne Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie w 1994 r. oraz II nagrody w Ogólnopolskim Konkursie im. F. Liszta we Wrocławiu w 1997 r. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki. Uczestniczył w kursach pianistycznych doskonaląc umiejętności pod kierunkiem prof. Tatiany Shebanovej, prof. Włodzimierza Obidowicza, prof. Aleksieja Orłowieckiego, prof. Jerzego Sulikowskiego, prof. Jerzego Godziszewskiego. Koncertował w wielu miastach Polski oraz poza granicami (Włochy, Rosja, Niemcy, Austria, Słowacja, Węgry). Brał udział w kursach, seminariach i spotkaniach metodycznych prowadzonych przez prof. Katarzynę Popową-Zydroń, prof. Wiesławę Ronowską, prof. Włodzimierza Wiesztordta, prof. Elżbietę Tarnawską. Jako akompaniator uzyskał wiele nagród i wyróżnień w konkursach o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowym. W swoim dorobku ma również kilka nagrań płytowych. Obecnie pracuje na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz prowadzi klasę fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Chełmnie.
Źródło: Ośrodek Chopinowski w Szafarni
Aneta Nurcek – absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Kształciła się w klasie śpiewu prof. Małgorzaty Greli. Ukończyła naukę w ZSM w Rzeszowie w klasie śpiewu dr Stanisławy Mikołajczyk-Madej. Będąc uczennicą ZSM zdobyła: Nagrodę dla najlepszego głosu Podkarpacia w V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. B. Kostrzewskiej w Rzeszowie w 2013 roku oraz Wyróżnienie w XIII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. F. Platówny we Wrocławiu w 2014 roku. Jest laureatką konkursu Ars et Gloria 2019 w Katowicach i zdobywczynią dwóch nagród specjalnych: Dyrektor Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki Ewy Kafel oraz Dyrektor Filharmonii Podkarpackiej prof. Marty Wierzbieniec. W 2021 roku wcieliła się w rolę Cherubina w Weselu Figara W. A. Mozarta w przedstawieniu wyreżyserowanym przez Jitkę Stokalską występując w Sali Kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy. W 2022 roku w partii Cherubina debiutowała na dużej scenie Opery Nova. W tym samym roku wykonała tam partię Chłopca-Geniusza w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta. W listopadzie 2021 roku w Filharmonii Gorzowskiej zagrała główną rolę w operze współczesnej dla młodzieży Salija autorstwa Krzysztofa Dobosiewicza. Wykonywała m.in. partię altową: Stabat Mater G. B. Pergolesiego, a także Mszy C dur KV 66 oraz Mszy Koronacyjnej W. A. Mozarta. Pracowała pod okiem reżyserów: Jitki Stokalskiej, Rafała Matusza, Beaty Redo-Dobber, Marka Zajączkowskiego, Małgorzaty Chojnowskiej-Wiśniewskiej, aktorów: Dariusza Kowalskiego, Kamila Dobrowolskiego, Jerzego Czosnyki, a także współpracowała z dyrygentami: Maciejem Figasem, Piotrem Wajrakiem, Sławomirem Chrzanowskim, Krzysztofem Dobosiewiczem, Bartoszem Olejnikiem, Hubertem Kowalskim oraz Agnieszką Franków-Żelazny i Paulem McCreeshem. Koncertowała w Filharmonii Pomorskiej im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, w Filharmonii Podkarpackiej im. A. Malawskiego w Rzeszowie, w Filharmonii Gorzowskiej, w Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara w Słupsku współpracując z tamtejszymi Orkiestrami Symfonicznymi oraz w Filharmonii w Koszycach na Słowacji. Koncertowała także z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej, Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostientis, Polską Orkiestrą Lekarzy, Orkiestrą Kameralną ICON, Orkiestrą Symfoniczną Nicolaus z Kraczkowej. Występowała w: Sali Kameralnej Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, Zamku Królewskim w Warszawie, Zamku w Łańcucie, Bazylice Mariackiej, Teatrze Maska w Rzeszowie, Pałacu Kultury Zagłębia. Brała udział w kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez Mariusza Kwietnia, Jakuba Józefa Orlińskiego, Barbarę Kubiak, Agnieszkę Rehlis, Katarzynę Oleś-Blachę, Bernadettę Grabias. Uczestniczyła w warsztatach muzyki barokowej prowadzonych przez włoskiego muzyka Federico Bardazziego oraz warsztatach kameralistyki prowadzonych przez Jarosława Kaliskiego.
Michał Kuzimski – ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Tatiany Shebanovej i prof. Jarosława Drzewieckiego, następnie studia podyplomowe w zakresie kameralistyki fortepianowej w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Jest laureatem Konkursu na Stypendia Artystyczne Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie w 1994 r. oraz II nagrody w Ogólnopolskim Konkursie im. F. Liszta we Wrocławiu w 1997 r. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki. Uczestniczył w kursach pianistycznych doskonaląc umiejętności pod kierunkiem prof. Tatiany Shebanovej, prof. Włodzimierza Obidowicza, prof. Aleksieja Orłowieckiego, prof. Jerzego Sulikowskiego, prof. Jerzego Godziszewskiego. Koncertował w wielu miastach Polski oraz poza granicami (Włochy, Rosja, Niemcy, Austria, Słowacja, Węgry). Brał udział w kursach, seminariach i spotkaniach metodycznych prowadzonych przez prof. Katarzynę Popową-Zydroń, prof. Wiesławę Ronowską, prof. Włodzimierza Wiesztordta, prof. Elżbietę Tarnawską. Jako akompaniator uzyskał wiele nagród i wyróżnień w konkursach o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowym. W swoim dorobku ma również kilka nagrań płytowych. Obecnie pracuje na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz prowadzi klasę fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Chełmnie.
Źródło: Ośrodek Chopinowski w Szafarni