Muzyka polska na cztery ręce
Pianiści znają się od 25 lat. Podzielają tę samą pasję do gry w duecie fortepianowym, potrzebę wyrażania myśli, a przede wszystkim ogromną chęć realizacji projektów całościowych o konkretnej tematyce. Są autorami programu tangowego opartego na muzyce Astora Piazzolli z operity Maria de Buenos Aires na dwa fortepiany, głos, parę taneczną i perkusję, w aranżacji Adriana Kredy. W 2014 roku dokonali polskiej premiery koncertu Maxa Brucha op. 88a na dwa fortepiany i orkiestrę wspólnie z wenezuelskim dyrygentem Gerardo Estrada i orkiestrą Filharmonii w Częstochowie. W duecie wykonują koncerty z orkiestrami i recitale w całej Polsce, w wielu krajach Europy (Włochy, Szwajcaria, Rumunia, Hiszpania) jak i na świecie (Argentyna, Urugwaj, Chiny, Japonia, Abu-Dhabi, Kuwejt, Bahrajn, Katar, Dubaj), prezentując zarówno autorskie muzyczne wizje i projekty, jak i klasyczny repertuar na dwa fortepiany i na cztery ręce. Występowali z wieloma orkiestrami pod batutą dyrygentów takich jak: Jerzy Maksymiuk, Jan Krenz, Andriej Boreyko, Jose Maria Florencio, Adam Klocek, Gerardo Estrada, Maciej Tworek, Michał Klauza, Tadeusz Wojciechowski. Działalność artystyczna duetu obejmuje liczne nagrania CD i DVD oraz nagrania dla Telewizji Polskiej TVP Kultura. Duet prowadzi międzynarodowe kursy mistrzowskie duetów fortepianowych w Genewie w Conservatoire de Musique de Geneve, Academia Sighisoara w Rumunii oraz w Teatrze Wielkim – Operze narodowej w Warszawie.
Tamara Granat – wrocławianka, wychowanka Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Jerzego Sulikowskiego. Założycielka duetu fortepianowego Duo Granat. W 2000 roku za nagranie koncertów Bacha otrzymała nagrodę przemysłu fonograficznego Fryderyk, a w rok później za nagranie utworów Paderewskiego nominację do tej nagrody.
Adrian Kreda – urodzony w Buenos Aires, spadkobierca tradycji pianistycznych takich pedagogów jak: Edith Murano, Bruno Gelber i Paul Badura-Skoda. Obecnie mieszka w Genewie. Laureat wielu międzynarodowych konkursów w Ameryce Łacińskiej. Występował między innymi w Teatro Colon (Argentyna), Teatro Sao Pedro San Pablo (Brazylia), Victoria Hall (Szwajcaria).
Źródło: Ośrodek Chopinowski w Szafarni