
Historia mody: Okładki „Vogue”

„Vogue” to najbardziej znany, amerykański magazyn modowy. Biblia mody, czyli święta księga tłumacząca trendy. Magazyn – jak sam się reklamuje – „zawsze jako pierwszy dokonuje przeglądu nowych trendów w modzie i urodzie, a czasem nawet wyznacza nowe trendy, odkrywa obiecujące nazwiska i dyktuje najwyższe standardy. Pojawienie się w „Vogue’u” to najwyższe wyróżnienie w świecie mody dla projektantów, modelek, aktorów, fotografów i autorów. Co stoi za fenomenem pisma? Do kogo tak naprawdę adresowane jest pismo?
Wykład skupi się wokół wybranych okładek oraz najważniejszych sesji zdjęciowych opublikowanych w różnych, światowych edycjach pisma. Punktem wyjścia będzie całkowicie biała okładka opublikowana przez włoską redakcję „Vogue’a” w trakcie pandemii.
„Vogue” wciąż sam siebie cytuje, autocelebruje, konkuruje z nowymi pismami o bardziej alternatywnym i offowym charakterze, wciąż musi walczyć z innymi mediami i zmieniającymi się konwencjami fotograficznymi. Czy wciąż wygrywa ten pojedynek i jak długo pozostanie synonimem dobrego gustu, przewodnikiem po trendach i barometrem współczesnych aspiracji?
Prowadzenie: Kacper Andruszczak – teatrolog, historyk sztuki, kulturoznawca. Doktorant w Szkole Nauk Humanistycznych UMCS.
WYKŁAD ONLINE NA FACEBOOKU CENTRUM LITERATURY CSW
Artykuł Historia mody: Okładki „Vogue” pochodzi z serwisu Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu.
Źródło: Centrum Sztuki Współczesnej ZNAKI CZASU