Festiwal Muzyka u Źródeł 2022: HERDZIN CLASSIC TRIO
Krzysztof Herdzin – profesor doktor sztuk muzycznych, pianista, kompozytor, aranżer, dyrygent – urodził się w Bydgoszczy w 1970 roku, gdzie ukończył Akademię Muzyczną w klasie fortepianu K. Popowej-Zydroń. Jako jeden z nielicznych artystów łączy działalność na polu muzyki klasycznej i jazzowej, teatralnej, filmowej, a także pop, niewielu artystów w Polsce może poszczycić się tak imponującym dorobkiem. Ma na swoim koncie wykonania koncertów fortepianowych z orkiestrą, nagrania płytowe, koncerty muzyki kameralnej z klarnecistą Wojtkiem Mrozkiem, skrzypkami Vadimem Brodskim, Mariuszem Patyrą, saksofonistą Pawłem Gusnarem i flecistką Jadwigą Kotnowską. Współpracował prawie ze wszystkimi największymi polskimi gwiazdami piosenki, w latach 90-tych grał w kwartecie Jana Ptaszyna Wróblewskiego, przez 6 lat był pianistą kwartetu Zbigniewa Namysłowskiego, w latach 2002 -2012 występował w duecie z Edytą Geppert, przez dziewięć lat ściśle współpracował z Anną Marią Jopek jako pianista i aranżer. Ma na swoim koncie ponad 200 płyt CD, w tym 22 autorskich, jest posiadaczem 19 Złotych i 4 Platynowych Płyt dla Aranżera. Wyprodukował ponad 20 płyt polskim wokalistom. Jest autorem orkiestracji muzyki Jana A.P. Kaczmarka do filmu „Finding Neverland”, nagrodzonej Oscarem w 2005. Był szefem muzycznym musicali “Na Końcu Tęczy”,„Błękitne Krewetki” oraz „Songi Stu” w Teatrze Stu w Krakowie, „Pięciu Braci Moe” i “Deszczowa Piosenka” w Teatrze Roma w Warszawie, „Sunset Boulevard” w Operze Nova w Bydgoszczy, własnego musicalu “Cyrano” w Teatrze Muzycznym w Łodzi oraz „Żołnierz Królowej Madagaskaru” w Teatrze Polskim w Warszawie. Dyrygował ponad 40 orkiestrami, wśród nich: Academy of St. Martin in the Fields, Narodową Orkiestrą Belgii, Zhejiang Symphony Orchestra, Orkiestrą „Wirtuozi Lwowa”, NOSPR, Sinfonią Varsovią, Sinfonią Iuventus, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, AUKSO. W dorobku kompozytorskim posiada szereg współczesnych utworów na różne składy instrumentalne. Jego płyty były wielokrotnie nominowane do nagrody Fryderyka w kategorii muzyka współczesna. Jako pierwszy polski kompozytor nagrał monograficzną płytę w słynnym, londyńskim Abbey Road Studio wraz z orkiestrą Academy Of St Martin in The Fields. W 2015 r. został odznaczony Srebrnym Medalem “Gloria Artis”, jest laureatem Fryderyka 2012 (jazzowy kompozytor/aranżer roku), Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Katowicach w 1993 r., dziewięciokrotnie w ankiecie czytelników Jazz Forum „Jazz Top” wybierany aranżerem roku.
Daniel Rybicki – solista, kameralista i pierwszy flecista Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Od 2010 roku jest absolwentem klasy fletu prof. Jadwigi Kotnowskiej w Akademii Muzycznej I’m. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Równocześnie w tym samym roku ukończył studia magisterskie w klasie fletu prof. Bertena D’Hollander w Hogeschool voor Wetenschap en Kunst Lemmensinstituut w Leuven (Belgia) uzyskując tytuł Master of Art z wyróżnieniem. W czasie studiów pobierał regularne lekcje i uczestniczył w kursach wielu czołowych profesorów takich jak: Robert Winn z Hochschule für Musik – Köln, William Bennett z Royal Academy of Music – London, Susan Milan z Royal College of Music – London, Andras Adorjan z München Musikhochschule, Carlo Jans – Luxembourg Conservatoire, Phillip Bernold – Conservatoire National de Musique et de Danse de Lyon. Współpracował z wieloma cenionymi orkiestrami m.in. Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Capellą Bydgostiensis, Capellą Thoruniensis, Polską Filharmonią Bałtycką, Belgian Chamber Orchestra, Orkiestrą agencji ProMusica z którymi występował w najbardziej renomowanych salach koncertowych Europy (Tonhalle w Zurichu, Konzerthaus w Wiedniu, Gewanhaus w Lipsku, Filharmonia Monachijska, Musikverein w Wiedniu, Filharmonia Berlińska). Na całokształt jego artystycznej osobowości składają się również uczestnictwa w festiwalach fletowych (Belgian Flute Festival w Brukseli i Antwerpii, British Flute Convention – Manchester oraz Adams Flute Festival Ittevort w Holandii) liczne solowe (m.in. z orkiestrami Filharmonii Pomorskiej – Symfoniczną oraz Capellą Bydgostiensis, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Śląskiej, Filharmonią Zabrzańską pod batutą m.in. Jose Maria Florencio, Michała Klauzy, Tadeusza Wojciechowskiego, Jerzego Maksymiuka, Roberta Kabary, Kai Bumanna etc.) oraz kameralne występy w kraju i za granicą. Daniel Rybicki jest również wielokrotnym organizatorem i wykładowcą międzynarodowych kursów mistrzowskich z współudziałem m.in. Bertena D’Hollander, Garetha McLearnon czy Matveya Demin. Stypendysta polskiego oraz belgijskiego Ministerstwa Kultury. Nagradzany na konkursach międzynarodowych oraz laureat Nagrody Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego za szczególne zasługi w szerzeniu kultury. Na całokształt jego artystycznej pracy składają się również sukcesy pedagogiczne m.in. w prowadzonej przez niego Klasie Talentów przy Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy.
Janusz Witkowski – solista, kameralista i pierwszy fagocista Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Współpracował m.in z Oskarshamnansamble – Szwecja oraz Das Sinfonie Orchester Berlin. W swoim dorobku ma wykonanie kilkudziesięciu koncertów solowych z orkiestrami symfonicznymi Filharmonii Łódzkiej, Pomorskiej, Śląskiej i wielu innych, jak również koncertów kameralnych na wielu prestiżowych festiwalach w kraju i zagranicą. Jest laureatem Nagrody Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego za szczególne zasługi w szerzeniu kultury, jak również Stypendystą Ministra Kultury i Sztuki.
Krzysztof Herdzin – fortepian
Daniel Rybicki – flet
Janusz Witkowski – fagot
Gaetano Donizetti – Trio F – dur na flet, fagot i fortepian ,
Astor Piazzolla – Otono Porteno ( transkrypcja na fortepian, flet i fagot),
Krzysztof Herdzin – Bajkowe opowieści na fortepian, Flet i Fagot,
Chick Corea – Trio na flet, fagot i fortepian ( pierwsze wykonanie w Polsce).
bilety: 60 zł
Festiwal realizowany jest przez Fundację Muzyka u Źródeł. Głównym założeniem organizatorów jest popularyzowanie kameralistyki i przedstawienie jej wielobarwnego, atrakcyjnego oblicza, stwarzając jednocześnie festiwalowym gościom jak najlepsze warunki do odbioru muzyki. Niekwestionowanym atutem festiwalu jest jego miejsce – zabytkowa stacja pomp, w której obecnie mieści się Muzeum Wodociągów. Gospodarzem obiektu są bydgoskie Wodociągi, które od początku festiwalu są jego głównym mecenasem.
Źródło: Muzeum Wodociągów
Daniel Rybicki – solista, kameralista i pierwszy flecista Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Od 2010 roku jest absolwentem klasy fletu prof. Jadwigi Kotnowskiej w Akademii Muzycznej I’m. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Równocześnie w tym samym roku ukończył studia magisterskie w klasie fletu prof. Bertena D’Hollander w Hogeschool voor Wetenschap en Kunst Lemmensinstituut w Leuven (Belgia) uzyskując tytuł Master of Art z wyróżnieniem. W czasie studiów pobierał regularne lekcje i uczestniczył w kursach wielu czołowych profesorów takich jak: Robert Winn z Hochschule für Musik – Köln, William Bennett z Royal Academy of Music – London, Susan Milan z Royal College of Music – London, Andras Adorjan z München Musikhochschule, Carlo Jans – Luxembourg Conservatoire, Phillip Bernold – Conservatoire National de Musique et de Danse de Lyon. Współpracował z wieloma cenionymi orkiestrami m.in. Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Capellą Bydgostiensis, Capellą Thoruniensis, Polską Filharmonią Bałtycką, Belgian Chamber Orchestra, Orkiestrą agencji ProMusica z którymi występował w najbardziej renomowanych salach koncertowych Europy (Tonhalle w Zurichu, Konzerthaus w Wiedniu, Gewanhaus w Lipsku, Filharmonia Monachijska, Musikverein w Wiedniu, Filharmonia Berlińska). Na całokształt jego artystycznej osobowości składają się również uczestnictwa w festiwalach fletowych (Belgian Flute Festival w Brukseli i Antwerpii, British Flute Convention – Manchester oraz Adams Flute Festival Ittevort w Holandii) liczne solowe (m.in. z orkiestrami Filharmonii Pomorskiej – Symfoniczną oraz Capellą Bydgostiensis, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Śląskiej, Filharmonią Zabrzańską pod batutą m.in. Jose Maria Florencio, Michała Klauzy, Tadeusza Wojciechowskiego, Jerzego Maksymiuka, Roberta Kabary, Kai Bumanna etc.) oraz kameralne występy w kraju i za granicą. Daniel Rybicki jest również wielokrotnym organizatorem i wykładowcą międzynarodowych kursów mistrzowskich z współudziałem m.in. Bertena D’Hollander, Garetha McLearnon czy Matveya Demin. Stypendysta polskiego oraz belgijskiego Ministerstwa Kultury. Nagradzany na konkursach międzynarodowych oraz laureat Nagrody Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego za szczególne zasługi w szerzeniu kultury. Na całokształt jego artystycznej pracy składają się również sukcesy pedagogiczne m.in. w prowadzonej przez niego Klasie Talentów przy Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy.
Janusz Witkowski – solista, kameralista i pierwszy fagocista Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Współpracował m.in z Oskarshamnansamble – Szwecja oraz Das Sinfonie Orchester Berlin. W swoim dorobku ma wykonanie kilkudziesięciu koncertów solowych z orkiestrami symfonicznymi Filharmonii Łódzkiej, Pomorskiej, Śląskiej i wielu innych, jak również koncertów kameralnych na wielu prestiżowych festiwalach w kraju i zagranicą. Jest laureatem Nagrody Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego za szczególne zasługi w szerzeniu kultury, jak również Stypendystą Ministra Kultury i Sztuki.
Krzysztof Herdzin – fortepian
Daniel Rybicki – flet
Janusz Witkowski – fagot
Gaetano Donizetti – Trio F – dur na flet, fagot i fortepian ,
Astor Piazzolla – Otono Porteno ( transkrypcja na fortepian, flet i fagot),
Krzysztof Herdzin – Bajkowe opowieści na fortepian, Flet i Fagot,
Chick Corea – Trio na flet, fagot i fortepian ( pierwsze wykonanie w Polsce).
bilety: 60 zł
Festiwal realizowany jest przez Fundację Muzyka u Źródeł. Głównym założeniem organizatorów jest popularyzowanie kameralistyki i przedstawienie jej wielobarwnego, atrakcyjnego oblicza, stwarzając jednocześnie festiwalowym gościom jak najlepsze warunki do odbioru muzyki. Niekwestionowanym atutem festiwalu jest jego miejsce – zabytkowa stacja pomp, w której obecnie mieści się Muzeum Wodociągów. Gospodarzem obiektu są bydgoskie Wodociągi, które od początku festiwalu są jego głównym mecenasem.
Źródło: Muzeum Wodociągów