27. MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL NOVA MUZYKA I ARCHITEKTURA: Słowiański kunszt i azjatycka precyzja
BILET: 25 zł
WYSTAPIĄ:
Piano Cantabile (Korea Płd.):
Hyejung Choi – fortepian
Danbe Park – fortepian
Suyeon Park – fortepian
Hyesoo Jeon – fortepian
Soojung Shin – fortepian
Chaeyoon Lee – fortepian
Gyuri Cho – fortepian
Meejee Lee – fortepian
Youngsun Lee – fortepian
Urszula Urzędowska - prowadzenie
W PROGRAMIE:
A. Dvořák – Tańce słowiańskie op. 72 nr 2, 6
A. Dvořák – Tańce słowiańskie op. 46 nr 1, 2, 3, 8
J. Brahms – Tańce węgierskie nr 1, 2, 3, 4, 5, 6
Muzyczne spotkanie z koreańskimi artystami zostanie poświęcone twórczości A. Dvořáka, której wybitnie czeskie, ludowe brzmienia słuchacze odkryją za pośrednictwem wybranych Tańców słowiańskich i Tańców węgierskich. To właśnie Tańce słowiańskie uczyniły z nieznanego, zaściankowego kompozytora prawdziwego artystę przynoszącego swojej ojczyźnie dumę i rozgłos. Dzieła Dvořáka, sprawnie nawiązujące do powszechnie znanych i lubianych czeskich oraz słowackich motywów tanecznych, są pełne niepowtarzalnego, narodowego kolorytu osiągniętego m.in. dzięki umiejętnym, przyjemnym dla ucha powtórzeniom. Po uzyskaniu wielkiej aprobaty publiczności muzyk zadecydował o przeniesieniu swoich Tańców – pierwotnie przeznaczonych na fortepian – do wykonania na wielką orkiestrę. Ważne źródło inspiracji stanowiły dla artysty Tańce węgierskie J. Brahmsa, a istotną część tych utworów Dvořák zaaranżował później na orkiestrę. Brahms w Tańcach węgierskich dokonał syntezy popularnych węgierskich motywów ludowych z indywidualnym kunsztem, tworząc wielkie dzieła. Największe uznanie zdobył Taniec węgierski nr 5 – utwór pełny radosnego nastroju i subtelnej egzotyki.
Źródło: Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki
WYSTAPIĄ:
Piano Cantabile (Korea Płd.):
Hyejung Choi – fortepian
Danbe Park – fortepian
Suyeon Park – fortepian
Hyesoo Jeon – fortepian
Soojung Shin – fortepian
Chaeyoon Lee – fortepian
Gyuri Cho – fortepian
Meejee Lee – fortepian
Youngsun Lee – fortepian
Urszula Urzędowska - prowadzenie
W PROGRAMIE:
A. Dvořák – Tańce słowiańskie op. 72 nr 2, 6
A. Dvořák – Tańce słowiańskie op. 46 nr 1, 2, 3, 8
J. Brahms – Tańce węgierskie nr 1, 2, 3, 4, 5, 6
Muzyczne spotkanie z koreańskimi artystami zostanie poświęcone twórczości A. Dvořáka, której wybitnie czeskie, ludowe brzmienia słuchacze odkryją za pośrednictwem wybranych Tańców słowiańskich i Tańców węgierskich. To właśnie Tańce słowiańskie uczyniły z nieznanego, zaściankowego kompozytora prawdziwego artystę przynoszącego swojej ojczyźnie dumę i rozgłos. Dzieła Dvořáka, sprawnie nawiązujące do powszechnie znanych i lubianych czeskich oraz słowackich motywów tanecznych, są pełne niepowtarzalnego, narodowego kolorytu osiągniętego m.in. dzięki umiejętnym, przyjemnym dla ucha powtórzeniom. Po uzyskaniu wielkiej aprobaty publiczności muzyk zadecydował o przeniesieniu swoich Tańców – pierwotnie przeznaczonych na fortepian – do wykonania na wielką orkiestrę. Ważne źródło inspiracji stanowiły dla artysty Tańce węgierskie J. Brahmsa, a istotną część tych utworów Dvořák zaaranżował później na orkiestrę. Brahms w Tańcach węgierskich dokonał syntezy popularnych węgierskich motywów ludowych z indywidualnym kunsztem, tworząc wielkie dzieła. Największe uznanie zdobył Taniec węgierski nr 5 – utwór pełny radosnego nastroju i subtelnej egzotyki.
Źródło: Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki