Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki
Muzyka i taniec  /  Teatr / Kabaret  /  obiekt widowiskowy

Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki

Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki to 22.000 m2 wyjątkowej architektury zlokalizowanej w samym sercu Torunia, w bliskim sąsiedztwie Starego Miasta wpisanego na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wielofunkcyjność i modularność obiektu umożliwia organizowanie nawet najśmielszych wydarzeń kulturalnych oraz dużych konferencji, kongresów i targów. Budynek Centrum mieści Salę Koncertową (1012 m2 dla 882 widzów) oraz salę kameralną (315m2 dla 287 widzów), które mogą być ze sobą połączone. Dzięki wykorzystaniu mobilnych widowni w obu salach zarówno mogą odbywać się imprezy na płaskiej podłodze tj. duże koncerty, targi, prezentacje samochodów, jak i w konfiguracji teatralnej. Akustyka Sali Koncertowej może być modyfikowana dzięki użyciu mobilnych sufitów, zaś Sala Kameralna jest wyposażona w system kinowy 3D. Ponadto Centrum posiada trzy modularne sale konferencyjne, restaurację, profesjonalny press room, studio nagrań i podziemny parking dla 185 samochodów. Budynek zaprojektował Światowej sławy architekt Fernando Menis, wyjątkowa bryła obiektu i nowoczesne rozwiązania z zakresu akustyki i kształtowania powierzchni widowni, doskonale łączą wartości estetyczne z funkcjonalnymi.

Informacje o obiekcie (882 / 1339 miejsc)

organizacja wydarzeń

  • Sala Koncertowa 882 miejsca (3 sektory na 636 miejsc oraz 3 balkony na 246 miejsc) Sala Koncertowa to funkcjonalna przestrzeń dostosowująca się do potrzeb każdego wydarzenia. Jest to możliwe dzięki: mobilnej widowni, systemowi zapadni scenicznych i prosceniowych, kopułom sufitu mobilnego i ścianie mobilnej. Część widowni ulokowana jest na trzech balkonach: głównym i dwóch bocznych (dolnym i górnym). System ruchomych zapadni pozwala na stworzenie proscenium i orkiestronu oraz dowolne kształtowanie sceny. Jedna z zapadni znajdująca się w kieszeni tylnej pełni funkcję platformy do transportu elementów scenografii czy dekoracji bezpośrednio w obszar sceny. Za doskonałą akustykę sali odpowiada, m.in. pięć ruchomych kopuł ulokowanych na suficie, dwustronna ściana mobilna, która pochłania/ odbija dźwięk, a także technika wykończenia ścian w postaci tzw. pikado, które posiada również niezaprzeczalny walor estetyczny. Dodatkowo na wyposażeniu sali znajduje się mobilna muszla koncertowa – do wykorzystania w przypadku koncertu orkiestry na scenie lub orkiestry w towarzystwie chóru. Sala wyposażona jest w nowoczesną technologię sceniczną, nagłośnieniową i oświetleniową, projektory multimedialne, bezprzewodowe mikrofony, wifi, możliwość wielokanałowej rejestracji dźwięku, nagrywania konferencji oraz streamingu audio-video. Kieszeń tylna Sali Koncertowej otwiera się na zewnątrz, umożliwiając realizację wydarzeń plenerowych. Opcja demontażu widowni umożliwia organizację imprez „stojących”. Powierzchnia widowni wynosi 1012 m2. W tym wariancie – w celu uzyskania większej przestrzeni – istnieje również możliwość połączenia Sali Koncertowej z Salą Kameralną.
  • Sala Kameralna 287 miejsc Sala Kameralna zajmuje większość przestrzeni drugiego modułu budynku. To miejsce przewidziane dla zastosowań wielofunkcyjnych, z widownią mieszczącą 287 miejsc dla widzów oraz parametrami akustycznymi odpowiednimi dla realizacji: koncertów muzyki kameralnej, konferencji, projekcji kinowych i multimedialnych. Podobnie, jak w sali koncertowej widownia jest mobilna – istnieje możliwość jej demontażu umożliwiając organizację imprezy „na płasko”. Sala posiada najwyższej jakości scenotechnikę oraz technologię kinową z dźwiękiem dolby-surround. W porównaniu do Sali Koncertowej czas pogłosu wymagany dla Sali Kameralnej jest niższy, przez co spełnienie potrzebnych wymagań akustycznych jest prostsze. We wnętrzu Sali, w najwyższej jej części ponad estradą, wydzielono przestrzeń dla carillonu. Sala Kameralna po demontażu widowni może pełnić zaskakująco wiele funkcji. Na powierzchni blisko 500 metrów kwadratowych znakomicie sprawdzają się spotkania firmowe i niewielkie konferencje (do 150 osób). Przestrzeń ta była niejednokrotnie wykorzystywana do celów targowych i wystawienniczych. Podczas dużych konferencji, w czasie których Sala Koncertowa jest wykorzystywana jako sala plenarna, Sala Kameralna pełni rolę strefy cateringowej oraz bankietowej. Ściana mobilna, dzieląca salę Kameralną od Koncertowej stanowi doskonałe tło do dekoracji świetlnych oraz scenografii. Dodatkowo, po zdemontowaniu ściany mobilnej otwieramy przestrzeń korytarza dzielącego obie sale, zyskując kolejnych 60 metrów kwadratowych. Dzięki temu zabiegowi tworzymy przestrzeń do ugoszczenia przy okrągłych stołach nawet 200 osób, zapewniając im miejsce do tańca oraz innego rodzaju rozrywek (np. pokazów kulinarnych, niewielkich koncertów w tle).
  • Sale konferencyjne maksymalnie 150 osób przy połączonych salach (liczba miejsc w poszczególnych salach wynosi od 20 do 90) Modularny Zespół Sal Konferencyjnych umożliwia organizację zarówno kameralnych spotkań biznesowych, jak i dużych konferencji, szkoleń i prezentacji dla max. 150 osób. Zespół Sal Konferencyjnych znajduje się w module M3 na poziomie +4, obejmuje trzy modularne sale, które mogą zostać ze sobą połączone w jedną dużą przestrzeń konferencyjną. Zespół Sal Konferencyjnych posiada dostęp do naturalnego oświetlenia. Do każdej sali prowadzi osobne wejście. Poszczególne sale w zależności od ustawienia w układzie kinowym lub układzie podkowy pozwalają pomieścić odpowiednio: sala A (Presto) o powierzchni 45 m2 – 40/20 osób, sala B (Calando) o powierzchni 47 m2 – 40/20 osób, sala C (Allegro) o powierzchni 117 m2 – 90/45osób. Sale mogą być łączone w konfiguracji A+B, B+C lub A+B+C.
  • Press Room 20 miejsc Profesjonalny press room o powierzchni 50 m2 to idealna przestrzeń na organizację niewielkich konferencji i spotkań biznesowych na najwyższym szczeblu. Przy prostokątnym stole zmieści się do 20 osób. Unikalny design ścian i sufitu – wyjątkowa konstrukcja pikado – zostanie zapamiętana przez uczestników tych wydarzeń. Sala posiada dostęp do światła słonecznego.
  • Foyer do 400 osób w formule bankietowej Foyer stanowi przestrzeń komunikacyjną z poszczególnymi salami CKK. Znajdują się w nim m.in. trzy szatnie mogące łącznie pomieścić do 1800 okryć wierzchnich, bawialnia dla dzieci, małe zaplecze gastronomiczne. Na każdym poziomie dostępne są oczywiście toalety. To niebanalnie zaaranżowana przestrzeń zarówno dla widzów oczekujących na wydarzenie lub spędzających czas podczas przerw, jak również powierzchnia mogąca służyć w celach typowo eventowych. Doskonale sprawdzi się w przypadku bankietów i imprez firmowych (nawet do 350-400 osób na każdym poziomie). We foyer znajduje się wygodne, minimalistyczne umeblowanie, jest dostęp do sieci Wi-Fi oraz możliwość emisji dowolnych treści multimedialnych (np. reklam) na 42-calowych ekranach systemu telewizji wewnętrznej Digital Signage. Jest doskonale skomunikowane z parkingiem podziemnym, do którego goście docierają windą.

Powiązane wydarzenia

dzisiaj
godz. 19:00–21:00

Raz, Dwa, Trzy

21
marca (czwartek), godz. 19:00–20:30

Koncert Macieja Krużewskiego z zespołem

22
marca (piątek), godz. 19:00–21:00

WALDEMAR MALICKI - NAGA PRAWDA O KLASYCE

24
marca (niedziela), godz. 11:00–12:00

Muzykoterapia dla seniorów

24
marca (niedziela), godz. 12:30–13:30

Muzykoterapia dla seniorów

24
marca (niedziela), godz. 18:00–20:00

RoMan ŻUREK - Stand Up - program Tapioka

Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki

Aleja Solidarności 1-3
87-100 Toruń
tel.: 56 643 19 20