Na styku kultury i nauki #2: Jak media społecznościowe wspierają i niszczą popularyzowanie nauki?
Wstęp wolny

Na styku kultury i nauki #2: Jak media społecznościowe wspierają i niszczą popularyzowanie nauki?

  • Wydarzenie archiwalne: 16.05.2024
Miejsce:
Centrum Nauki i Kultury Młyny RotheraBydgoszcz, ul. Mennica 10

Według badań YouGov, młodzi Amerykanie traktują media społecznościowe jako najważniejsze źródło pozyskiwania informacji. Trend ten widać też coraz wyraźniej w Polsce – w najmłodszej grupie wiekowej (18-29 lat) media społecznościowe przegoniły właśnie (wiodące w innych grupach prym) portale internetowe, jako najczęściej wybierane źródło wiadomości. Weryfikowanie informacji w sieci staje się więc tym ważniejszym i pilniejszym zadaniem; zwłaszcza że według analiz Digital Poland fake newsy mogą rozchodzić się w mediach społecznościowych nawet sześciokrotnie szybciej od prawdy. Jak w takich warunkach popularyzować wiedzę naukową?

O szansach i wyzwaniach, jakie stoją przed twórcami internetowymi, Zuzanna Kowalczyk porozmawia z Pauliną Górską – ekoedukatorką, aktywistką, dziennikarką i podcasterką, popularyzującą tematy naukowe na swoim koncie na Instagramie @eko.paulinagorska oraz blogu. Wspólnie przyjrzymy się sposobom, w jaki platformy społecznościowe wspierają i niszczą rzetelne, edukacyjne treści, zastanowimy się nad tym, jak przebijać się z ważnymi wiadomościami do szerszego grona odbiorców, oraz podyskutujemy nad tym, jak radzić sobie z hejtem, którego ofiarami coraz częściej padają osoby popularyzujące naukę w sieci.

Spotkanie będzie miało charakter rozmowy prowadzonej przez Zuzannę Kowalczyk z Gościnią. Liczymy też na to, że publiczność aktywnie włączy się do dyskusji, zadając pytania, odpowiadając, komentując, dzieląc się spostrzeżeniami.

Razem z “Pismo. Magazyn Opinii” zapraszamy na spotkanie z Pauliną Górską.

O cyklu spotkań Na styku kultury i nauki:

Młyny Rothera po raz kolejny łączą siły z magazynem “Pismo”. W cyklu spotkań Na styku kultury i nauki będziemy rozmawiać z popularyzatorkami nauki o tym, jak przekazywać i upowszechniać naukę we współczesnej kulturze – budować mosty między dziedzinami, przystępnie tłumaczyć świat bez wpadania w pułapkę nadmiernych uproszczeń, ocalać wiedzę naukową w erze postprawdy i dezinformacji.



Źródło: Centrum Nauki i Kultury Młyny Rothera