Muzyka klasyczna w wydaniu impro
Muzyka i taniec

Muzyka klasyczna w wydaniu impro

  • 23
    listopada 2025 (niedziela), godz. 16:00
Miejsce:
Zespół Pałacowo-Parkowy w OstromeckuDąbrowa Chełmińska, Bydgoska 9

Niedziela, 23.11.2025 r., godz. 16:00
Pałac Nowy, Sala balowa im. A. Szwalbego
Bilety: 
 https://eventon.click/…/muzyka-klasyczna-w-wydaniu-impro/

Cena: 30 zł – osoby w każdym wieku
Organizatorzy: Fundacja Kreatywnej Edukacji, Placówki Perpetuum Mobile, Miejsce Centrum Kultury, Pałace Ostromecko, Polski Instytutu Pedagogiki EE Gordona, Polskie Towarzystwo EE Gordona
Partnerzy: Pałace Ostromecko, Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy. Koncert współfinansowany ze środków Miasta Bydgoszcz


W listopadzie zaprosiliśmy do współpracy genialnego polskiego pianistę – Piotra Manię.  Łączy pasję zarówno do muzyki jazzowej, rozrywkowej jak i do muzyki klasycznej. Od 1999 r. współpracuje z Teatrem Muzycznym w Gdyni jako muzyk :„Hair”, „Sen nocy letniej”, „Opętaniec”, „Jesus Christ Superstar” i kierownik muzyczny spektakli „Hair” i „Być Marilyn”. Od 1999r. współpracuje z wybitnym pianistą Leszkiem Możdżerem, z którym nagrał łącznie 3 płyty: „Sen nocy letniej”, „Pub 700”, „Missa Gratiatoria”, pomagał w realizacji ścieżki dźwiękowej do filmu „Nienasycenie”, zaaranżował kwartet smyczkowy do recitalu Cezarego Studniaka.

W koncercie dla Was zagra ze swoim przyjacielem od czasów Akademii Muzycznej w Katowicach – Miłoszem Gawryłkiewiczem, trębaczem. Obu panów można spotkać m.in. w licznych telewizyjnych produkcjach muzycznych największych polskich Dyrygentów: Tomek Szymuś, Zygmunt Kukla czy Adam Sztaba.

W koncercie usłyszycie przede wszystkim tematy z arcydzieł muzyki klasycznej, m.in. Jana Sebastianach Bacha oraz Fryderyka Chopina.

Naszą sekcję rytmiczną tworzą również: Antoni Olszewski – kontrabas i Mateusz Krawczyk na perkusji.

Do udziału w przedsięwzięciu zapraszamy wszechstronnego wiekowo odbiorcę: od najmłodszych dzieci po seniorów. Muzyka to język uniwersalny, za pośrednictwem którego chcemy się z Wami bawić, komunikować i doświadczać różnorodnych harmonii, tonalności i metrum.

Koncert bazuje na teorii uczenia się muzyki prof. Edwina Eliasa Gordona, który propagował doskonalenie umiejętności improwizacyjnych przez każdego słuchacza. Taki mały proletariacki przekaz w świecie muzyki.

 


Fundacja prowadzi działalność koncertową, edukacyjną, szkoleniową i wydawniczą, a także strażniczą i promującą formy partycypacji społecznej. Jest członkiem Lokalnej Grupy Działania “Dwie Rzeki”, Sieci NGO oraz Kujawsko-Pomorskiej Federacji Organizacji Pozarządowych.



Źródło: Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy