Harmonie i Hałasy: koncert Flety i postperkusja
Harmonie i hałasy – koncerty towarzyszące Wakacyjnym Kursom Nowej Muzyki
Flety i Postperkusja
● Steve Reich – Vermont Counterpoint
● Rafał Zapała – Fedruj, ćwicz
● Eugene Ughetti – Pyrite Gland
● Pękala/Wnuk/Szczepaniak – Machines Tympanium
● Casey Cangelosi – Bad Touch
Ewa Liebchen – flety, Mateusz Ryczek – projekcja dźwięku,
Miłosz Pękala, Aleksander Wnuk, Tomasz Szczepaniak – perkusja
Już po raz drugi młodzi muzycy z całej Polski zbiorą się w Bydgoszczy, by uczestniczyć w Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki dla Wykonawców. W tajniki nowoczesnego repertuaru wprowadzą ich najwybitniejsi polscy wykonawcy muzyki XX i XXI wieku. Zajęciom w klasach instrumentów, głosu, nowych mediów i zespołów towarzyszyć będą koncerty otwarte dla wszystkich chętnych słuchaczy w wykonaniu wykładowców i uczestników. Usłyszymy na nich kanoniczne dzieła ostatnich dziesięcioleci oraz utwory reprezentujące najnowsze nurty w muzyce. 22 lipca w sali kinowo-widowiskowej Miejskiego Centrum Kultury klarnecista Julian Paprocki, skrzypaczka Anna Kwiatkowska oraz kontrolujący projekcję dźwięku Mateusz Ryczek przedstawią dwa utwory Pierre’a Bouleza – jednego z najwybitniejszych kompozytorów naszych czasów. Przed koncertem wykonawcy zademonstrują, w jaki sposób zmarły w roku 2016 francuski twórca posłużył się w nich zaawansowaną, „inteligentną” technologią przetwarzana i uprzestrzenniania dźwięku. Następnego dnia, w tym samym miejscu będzie można poznać inne sposoby łączenia instrumentów z nowymi mediami w programie przygotowanym przez trio perkusistów pod kierunkiem Miłosza Pękali. Przed nimi swą propozycję przedstawi flecistka Ewa Liebchen. 26 lipca muzycy tria flow unit (pianista Adam Kośmieja, Anna Kwiatkowska, wiolonczelista Mikołaj Pałosz) wystąpią wraz z mimem i reżyserem Bartłomiejem Ostapczukiem oraz tancerką Amandą Nabiałczyk w koncercie-spektaklu stworzonym wokół utworów dwóch innych czołowych postaci nowszej muzyki – Mauricia Kagela i Bernda Aloisa Zimmermanna. Na tym samym koncercie swój program zagra pianistka Martyna Zakrzewska. Po koncertach pedagogów rezultaty swej pracy na kursach przedstawią młodzi muzycy. W ich wykonaniu, na koncertach w sali Akademii Muzycznej (ul. Gdańska 20), 28 i 29 lipca zabrzmią utwory przygotowane w znacznej części pod kierunkiem dyrygenta Szymona Bywalca.
Program kursów i koncertów opracowała Fundacja Muzyczna „Harmonie i hałasy”, ich organizacja stała się możliwa dzięki współpracy bydgoskiej Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego i Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy oraz wsparciu finansowemu programu „Kultura” Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Źródło: Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy
Flety i Postperkusja
● Steve Reich – Vermont Counterpoint
● Rafał Zapała – Fedruj, ćwicz
● Eugene Ughetti – Pyrite Gland
● Pękala/Wnuk/Szczepaniak – Machines Tympanium
● Casey Cangelosi – Bad Touch
Ewa Liebchen – flety, Mateusz Ryczek – projekcja dźwięku,
Miłosz Pękala, Aleksander Wnuk, Tomasz Szczepaniak – perkusja
Już po raz drugi młodzi muzycy z całej Polski zbiorą się w Bydgoszczy, by uczestniczyć w Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki dla Wykonawców. W tajniki nowoczesnego repertuaru wprowadzą ich najwybitniejsi polscy wykonawcy muzyki XX i XXI wieku. Zajęciom w klasach instrumentów, głosu, nowych mediów i zespołów towarzyszyć będą koncerty otwarte dla wszystkich chętnych słuchaczy w wykonaniu wykładowców i uczestników. Usłyszymy na nich kanoniczne dzieła ostatnich dziesięcioleci oraz utwory reprezentujące najnowsze nurty w muzyce. 22 lipca w sali kinowo-widowiskowej Miejskiego Centrum Kultury klarnecista Julian Paprocki, skrzypaczka Anna Kwiatkowska oraz kontrolujący projekcję dźwięku Mateusz Ryczek przedstawią dwa utwory Pierre’a Bouleza – jednego z najwybitniejszych kompozytorów naszych czasów. Przed koncertem wykonawcy zademonstrują, w jaki sposób zmarły w roku 2016 francuski twórca posłużył się w nich zaawansowaną, „inteligentną” technologią przetwarzana i uprzestrzenniania dźwięku. Następnego dnia, w tym samym miejscu będzie można poznać inne sposoby łączenia instrumentów z nowymi mediami w programie przygotowanym przez trio perkusistów pod kierunkiem Miłosza Pękali. Przed nimi swą propozycję przedstawi flecistka Ewa Liebchen. 26 lipca muzycy tria flow unit (pianista Adam Kośmieja, Anna Kwiatkowska, wiolonczelista Mikołaj Pałosz) wystąpią wraz z mimem i reżyserem Bartłomiejem Ostapczukiem oraz tancerką Amandą Nabiałczyk w koncercie-spektaklu stworzonym wokół utworów dwóch innych czołowych postaci nowszej muzyki – Mauricia Kagela i Bernda Aloisa Zimmermanna. Na tym samym koncercie swój program zagra pianistka Martyna Zakrzewska. Po koncertach pedagogów rezultaty swej pracy na kursach przedstawią młodzi muzycy. W ich wykonaniu, na koncertach w sali Akademii Muzycznej (ul. Gdańska 20), 28 i 29 lipca zabrzmią utwory przygotowane w znacznej części pod kierunkiem dyrygenta Szymona Bywalca.
Program kursów i koncertów opracowała Fundacja Muzyczna „Harmonie i hałasy”, ich organizacja stała się możliwa dzięki współpracy bydgoskiej Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego i Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy oraz wsparciu finansowemu programu „Kultura” Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Źródło: Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy