Festiwal Prapremier 2022: MATKA JOANNA OD ANIOŁÓW (reż. Wojciech Faruga)
reżyseria, scenografia, światło Wojciech Faruga
kostiumy Konrad Parol
muzyka Teoniki Rożynek
dramaturgia Julia Holewińska
ruch sceniczny Krystian Łysoń
asystenci reżysera Mateusz Kmiecik, Kamila Straszyńska (AT)
realizatorzy światła Łukasz Obuch-Woszczatyński, Tomasz Księżak
realizatorzy dźwięku Marcin Kotwa, Maciej Rybicki
inspicjentka Ewa Dworecka
suflerka Jolanta Szydłowska
występują Karol Pocheć, Kamil Studnicki*, Mateusz Kmiecik, Jarosław Gajewski, Aleksandra Justa, Edyta Olszówka, Małgorzata Kożuchowska, Krzysztof Stelmaszyk, Adam Szczyszczaj, Aleksandra Baj*, Anna Bieżyńska*, Marta Franciszkiewicz*, Dominika Kachlik*, Malwina Laska (AT)*, Małgorzata Majerska (AT)*, Elżbieta Nagel (AT)*, Alunio – ***, Krysia – *** (*gościnnie)
Wybitne opowiadanie Jarosława Iwaszkiewicza z czasu wojny. Ważny w dziejach polskiego kina film Jerzego Kawalerowicza i Tadeusza Konwickiego. Do Ludynia, na krańce dawnej Rzeczpospolitej przybywa młody egzorcysta ksiądz Suryn. Tutejszy klasztor ponoć opanował diabeł. Czego doświadczają zakonnice? Jak powstaje zło, którego nie rozumiemy? Spektakl o potrzebie doświadczenia czegoś, co nas przerasta.
W spektaklu wykorzystano fragmenty następujących tekstów: Stanisław Wyspiański, Powrót Odysa; John Donne, Pchła, Waleta żalu zabraniająca, tłum. Stanisław Barańczak; Rajmund z Kapui, Żywot św. Katarzyny ze Sieny, tłum. Kalikst Suszyło OP; Homer, Odyseja, tłum. Zygmunt Kubiak; Hieronim Morsztyn, Do Abrahama Maciejowskiego o anatomii jej białogłowskiej; Ojcze nasz w języku aramejskim; Daniel Naborowski, Do panien; Jan Andrzej Morsztyn, Świerzbiącej,
Na smętną, Paszport kurwom z Zamościa, Diabeł z ogonem, Nagrobek kurwie; Modlitwa św. Katarzyny ze Sieny
do Matki Bożej (fragment przytoczony przez św. Jana Pawła II, Rzym 14 I 1980).
Źródło: Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy
kostiumy Konrad Parol
muzyka Teoniki Rożynek
dramaturgia Julia Holewińska
ruch sceniczny Krystian Łysoń
asystenci reżysera Mateusz Kmiecik, Kamila Straszyńska (AT)
realizatorzy światła Łukasz Obuch-Woszczatyński, Tomasz Księżak
realizatorzy dźwięku Marcin Kotwa, Maciej Rybicki
inspicjentka Ewa Dworecka
suflerka Jolanta Szydłowska
występują Karol Pocheć, Kamil Studnicki*, Mateusz Kmiecik, Jarosław Gajewski, Aleksandra Justa, Edyta Olszówka, Małgorzata Kożuchowska, Krzysztof Stelmaszyk, Adam Szczyszczaj, Aleksandra Baj*, Anna Bieżyńska*, Marta Franciszkiewicz*, Dominika Kachlik*, Malwina Laska (AT)*, Małgorzata Majerska (AT)*, Elżbieta Nagel (AT)*, Alunio – ***, Krysia – *** (*gościnnie)
Wybitne opowiadanie Jarosława Iwaszkiewicza z czasu wojny. Ważny w dziejach polskiego kina film Jerzego Kawalerowicza i Tadeusza Konwickiego. Do Ludynia, na krańce dawnej Rzeczpospolitej przybywa młody egzorcysta ksiądz Suryn. Tutejszy klasztor ponoć opanował diabeł. Czego doświadczają zakonnice? Jak powstaje zło, którego nie rozumiemy? Spektakl o potrzebie doświadczenia czegoś, co nas przerasta.
W spektaklu wykorzystano fragmenty następujących tekstów: Stanisław Wyspiański, Powrót Odysa; John Donne, Pchła, Waleta żalu zabraniająca, tłum. Stanisław Barańczak; Rajmund z Kapui, Żywot św. Katarzyny ze Sieny, tłum. Kalikst Suszyło OP; Homer, Odyseja, tłum. Zygmunt Kubiak; Hieronim Morsztyn, Do Abrahama Maciejowskiego o anatomii jej białogłowskiej; Ojcze nasz w języku aramejskim; Daniel Naborowski, Do panien; Jan Andrzej Morsztyn, Świerzbiącej,
Na smętną, Paszport kurwom z Zamościa, Diabeł z ogonem, Nagrobek kurwie; Modlitwa św. Katarzyny ze Sieny
do Matki Bożej (fragment przytoczony przez św. Jana Pawła II, Rzym 14 I 1980).
Źródło: Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy