
Dzienniki motocyklowe
Dyskusyjny Klub Filmowy „BRODNICA” zaprasza 25 kwietnia na film „Dzienniki motocyklowe”. Ernesto, 23.letni student medycyny – późniejszy Che Guevara, ikona kubańskiej rewolucji – wyrusza w towarzystwie przyjaciela w podróż przez Amerykę Południową, która na zawsze odmienia jego życie. Można powiedzieć, że film pokazuje przemianę Ernesto „Che” Guevary w słynnego rewolucjonistę, ale to duże uproszczenie. Walter Selles wybrał bowiem z życia bohatera milionów, okres stosunkowo bezpieczny, okres w którym późniejszy wódz dopiero dojrzewał światopoglądowo, podróżując wraz ze swym przyjacielem Alberto Granado, po całym kontynencie. Każdy inny moment biografii skazany byłby na ustosunkowanie się do dzieła Ernesto 'Che’ Guevary, i co za tym idzie, jasną ocenę: dobry – zły. Wielka podróż na rozkraczonym motocyklu dawała możliwość pokazania wizerunku zgodnego z faktami, a jednocześnie stworzenia peanu na cześć młodego idealisty, w którym dopiero kiełkują myśli o rewolucji. Jeśli odrzucimy cały bagaż wiedzy na temat późniejszych zbrodni generała, otrzymamy bardzo ciekawy film drogi, opowiadający o dojrzewaniu dwójki przyjaciół. Dojrzewaniu do rewolucji. Choć obraz ma wiele minusów (czasami zbyt duża doza sztuczności – mowa jaką Ernesto wygłasza w leprozorium) to jednak widoki Patagonii, poczucie humoru i klimat przygody są nam w stanie to wynagrodzić, a Gael García Bernal, jako Ernesto i Rodrigo De la Serna, w roli Alberto, skutecznie wykreowali prawdziwie i wielowymiarowe postaci. Film został pięknie sfilmowany i otrzymał Oscara dla Najlepszej Piosenki. W specyficznym gatunku, jakim jest kino drogi niezwykle ważną rolę odgrywa muzyka. Rytmizuje, towarzyszy, a przede wszystkim opisuje rozległe pejzaże, dopełniając to czego nie zawłaszczy obraz. Muzykę do „Dzienników motocyklowych” skomponował Gustavo Santaolalli, kompozytor budzący niemal tyle samo zachwytu, co i kontrowersji. Krytyka, jaka kierowana jest pod jego adresem bierze się przede wszystkim ze sposobu komponowania, opartego o daleko idący minimalizm, nie tylko instrumentalny (wiodąca gitara), ale może przede wszystkim tematyczny. Co by jednak nie mówić o tej technice, w niektórych filmach, wraz z obrazem, okazuje się ona wyjątkowo skuteczna, czym zaskarbia sobie jednowymiarowo patrzących krytyków muzycznych (Łukasz Wudarski/filmusic.pl).
KARNET CZŁONKOWSKI – 15 zł (płatne przy wejściu albo na konto 09 1020 5024 0000 1802 0010 1022 – w tytule wpłaty proszę podać imię i nazwisko oraz dopisać DKF BRODNICA).
Źródło: Brodnicki Dom Kultury
KARNET CZŁONKOWSKI – 15 zł (płatne przy wejściu albo na konto 09 1020 5024 0000 1802 0010 1022 – w tytule wpłaty proszę podać imię i nazwisko oraz dopisać DKF BRODNICA).
Źródło: Brodnicki Dom Kultury