BYDGOSKA SCENA BAROKOWA 2024 - Jours de colère Delalande/Lully: wielki barok francuski
Muzyka i taniec

BYDGOSKA SCENA BAROKOWA 2024 - Jours de colère Delalande/Lully: wielki barok francuski

  • Wydarzenie archiwalne: 03.11.2024
Miejsce:
Sala Koncertowa Collegium Copernicanum UKWBydgoszcz

W terminie 5 października – 9 listopada 2024 r. w Sali Koncertowej Collegium Copernicanum UKW w Bydgoszczy odbywa się VI edycja festiwalu BYDGOSKA SCENA BAROKOWA.

Jest to jedyny w regionie festiwal w całości poświęcony wykonawstwu muzyki dawnej na instrumentach historycznych. W ramach BSB 2024 Stowarzyszenie Akademia Muzyki Dawnej, główny organizator, zaplanowało 5 wyjątkowych koncertów, podczas których wystąpią znakomici artyści z Polski, Niemiec i Szwajcarii prezentując unikatowe, autorskie programy. Ideą tegorocznej edycji jest ukazanie bogactwa muzyki europejskiej i największych stylów narodowych dawnej europy, tak więc poszczególne koncerty poświęcone będą kolejno muzyce włoskiej, angielskiej, niemieckiej i francuskiej, na zakończenie zaś muzyka związana z XVIII-wiecznym Królestwem Polskim.

Jours de colère
Delalande/Lully: wielki barok francuski

Wykonawcy: 
Helena Bregar, Elżbieta Izdebska — sopran
Matylda Staśto-Kotuła — alt
Aleksander Rewiński — tenor
Marcin Pawelec — bas
Chór Kameralny AMFN
Barokowa Orkiestra Festiwalowa pod kier. Marty Szymańskiej
Magdalena Filipska – przyg. Chóru

PROGRAM

Jean-Baptiste Lully (1632-1687)
Opera Armide, LWV 71 (wybór)

PROLOG
Ouverture
AKT I
scena 4: HIDRAOT, Aria Armide est encor plus aymable
scena 5: Sarabande
AKT II
scena 3: RENAUD, Aria Plus j’observe ces lieux, & plus je les admire
scena 4: Chór Ah ! quelle erreur! quelle folie!
scena 5: ARMIDE, Aria Enfin il est en ma puissance
Akt III
scena 4: LA HAINE, Aria Je responds à tes vœux, ta voix s’est fait entendre
scena 4: LA HAINE, Aria (i Chór) Amour, sors pour jamais, sors d’un cœur qui te chasse
Akt V
scena 5: Prelude, Air

Michel Richard Delalande (1557-1726)
DIES IRAE. Prose pour La Messe des Morts. de Mr. Delalande faitte en 1690 pour la pompe funebre de Mad. La Dauphine Bavierre.

I Chór: Dies irae
II Chór: Quantus tremor
III Recytatyw: Tuba mirum
IV Chór: Mors stupebit
Liber scriptus – Judex ergo – Quid sum miser – Duet: Rex tremandae
VI Chór: Liber scriptus – Kwintet: Ne me perdas
VII Duet: Quaerens me
VIII Recytatyw: Juste judex
IX Chór: Inter oves – Trio: Voca me
X Recytatyw: Oro suplex
XI Trio: Lacrymosa
XII Chór: Pie Jesu



Źródło