Bartłomiej Węgrzyn: „visually similar result”
Podany czas trwania wystawy nie uwzględnia dni wolnych oraz rzeczywistych godzin otwarcia. Przed wizytą w danym obiekcie prosimy o kontakt z organizatorem celem potwierdzenia dostępności ekspozycji.
Bartłomiej Węgrzyn: „visually similar result”
10.12.2021–09.01.2022
otwarcie: 10.12.2021 (piątek), godz. 16.00–19.00 / wstęp wolny
Na wystawę „visually similar result” składa się cykl czterech autonomicznych obiektów: „Midnight in A Perfect World”, „Journeyman”, „Floating Museum” oraz „Roadside Picnic II”. Prace zrealizowane zostały w ramach rozprawy doktorskiej Bartłomieja Węgrzyna, pt. „…Endtroducing. Formułowanie przestrzeni”, realizowanej na krakowskiej ASP.
Opis towarzyszący wystawie jest próbą przedstawienia przez artystę procesu twórczego w toku realizacji rzeźb.
„Formułowanie rozpoczynam od wyrażania myśli, co prowadzi, w moim rozumieniu, do nadawania znaczeń. Istotna jest dla mnie metoda pozyskiwania i wyodrębniania z otoczenia fragmentów rzeczywistości oraz reorganizowania ich w nowej formie. Proces ten kształtuje się w czasie i trwa, a jego istotą jest precyzyjne wplatanie starannie opracowanego tworzywa, wyselekcjonowanych zestawień kolorystycznych lub obiektów, w szkielet koncepcji każdego z podejmowanych koncepcji artystycznych. Projekt realizowałem w oparciu o dwuetapowy system pracy w trybie analog-to-digital, digital-to-analog, polegający na digitalizacji szkiców, minikompozycji i struktur, a następnie na ich przetwarzaniu w cyfrowe asamblaże, które z czasem przekształcałem w materialne obiekty w docelowej skali. Koncepcja formułowania przestrzeni współbrzmi z albumem muzycznym Endtroducing… autorstwa Dj Shadow, który składa się z oryginalnych utworów powstałych wyłącznie z fragmentów już istniejących nagrań. Tak rozumiany proces twórczy, polegający na przeformatowaniu już istniejących wycinków rzeczywistości i nadaniu im nowego znaczenia, dobrze opisuje moją drogę artystyczną”.
(Bartłomiej Węgrzyn)
Bartłomiej Węgrzyn (1984) – artysta wizualny, tworzy rzeźby obiekty, instalacje. W 2009 rok ukończył z wyróżnieniem Wydział Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, w pracowni prof. Józefa Murzyna. Studiował na Akademie der Bildenden Künste w Norymberdze w ramach Socrates Erasmus. Stypendysta Chinese Scholarship Council. W latach 2010–2012 uczestniczył w rezydencjach artystycznych w Chinach (Chongqing, Organhaus 501 Art Space), w czasie których zaprezentował cykl rzeźb „Very existence objects”. W 2015 roku został nagrodzony za rzeźbę roku w konkursie „Obraz, Grafika, Rysunek, Rzeźba 2015” BWA w Rzeszowie. W 2016 roku otrzymał nagrodę za rzeźbę „Wave after wave” w konkursie „Konfrontacje sztuki”, organizowanym przez Galerię Test oraz Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie. W 2018 roku otworzył przewód doktorski na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie o tytule „...Endtrodoucing. Formułowanie przestrzeni”. W 2019 roku jedna z prac została zakupiona do kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Laureat sekcji Laboratorium podczas festiwalu Cracow Art Week 2020 z projektem „I ALWAYS WANTED TO DO THIS”.
Źródło: Galeria Sztuki Wozownia
10.12.2021–09.01.2022
otwarcie: 10.12.2021 (piątek), godz. 16.00–19.00 / wstęp wolny
Na wystawę „visually similar result” składa się cykl czterech autonomicznych obiektów: „Midnight in A Perfect World”, „Journeyman”, „Floating Museum” oraz „Roadside Picnic II”. Prace zrealizowane zostały w ramach rozprawy doktorskiej Bartłomieja Węgrzyna, pt. „…Endtroducing. Formułowanie przestrzeni”, realizowanej na krakowskiej ASP.
Opis towarzyszący wystawie jest próbą przedstawienia przez artystę procesu twórczego w toku realizacji rzeźb.
„Formułowanie rozpoczynam od wyrażania myśli, co prowadzi, w moim rozumieniu, do nadawania znaczeń. Istotna jest dla mnie metoda pozyskiwania i wyodrębniania z otoczenia fragmentów rzeczywistości oraz reorganizowania ich w nowej formie. Proces ten kształtuje się w czasie i trwa, a jego istotą jest precyzyjne wplatanie starannie opracowanego tworzywa, wyselekcjonowanych zestawień kolorystycznych lub obiektów, w szkielet koncepcji każdego z podejmowanych koncepcji artystycznych. Projekt realizowałem w oparciu o dwuetapowy system pracy w trybie analog-to-digital, digital-to-analog, polegający na digitalizacji szkiców, minikompozycji i struktur, a następnie na ich przetwarzaniu w cyfrowe asamblaże, które z czasem przekształcałem w materialne obiekty w docelowej skali. Koncepcja formułowania przestrzeni współbrzmi z albumem muzycznym Endtroducing… autorstwa Dj Shadow, który składa się z oryginalnych utworów powstałych wyłącznie z fragmentów już istniejących nagrań. Tak rozumiany proces twórczy, polegający na przeformatowaniu już istniejących wycinków rzeczywistości i nadaniu im nowego znaczenia, dobrze opisuje moją drogę artystyczną”.
(Bartłomiej Węgrzyn)
Bartłomiej Węgrzyn (1984) – artysta wizualny, tworzy rzeźby obiekty, instalacje. W 2009 rok ukończył z wyróżnieniem Wydział Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, w pracowni prof. Józefa Murzyna. Studiował na Akademie der Bildenden Künste w Norymberdze w ramach Socrates Erasmus. Stypendysta Chinese Scholarship Council. W latach 2010–2012 uczestniczył w rezydencjach artystycznych w Chinach (Chongqing, Organhaus 501 Art Space), w czasie których zaprezentował cykl rzeźb „Very existence objects”. W 2015 roku został nagrodzony za rzeźbę roku w konkursie „Obraz, Grafika, Rysunek, Rzeźba 2015” BWA w Rzeszowie. W 2016 roku otrzymał nagrodę za rzeźbę „Wave after wave” w konkursie „Konfrontacje sztuki”, organizowanym przez Galerię Test oraz Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie. W 2018 roku otworzył przewód doktorski na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie o tytule „...Endtrodoucing. Formułowanie przestrzeni”. W 2019 roku jedna z prac została zakupiona do kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Laureat sekcji Laboratorium podczas festiwalu Cracow Art Week 2020 z projektem „I ALWAYS WANTED TO DO THIS”.
Źródło: Galeria Sztuki Wozownia